Amesto Solutionsin markkinointipäällikkö Maria Andreasson ja digimarkkinoija Anders Bøe ovat todella tyytyväisiä Samtextin sisällöntuotantoon.
Vaativan asiasisällön välittäminen helpolla ja ymmärrettävällä tavalla voi olla vaikeaa – etenkin, jos tekstin tarkoituksena on vakuuttaa esimerkiksi yritysten päätöksentekijöitä. Samtextin sisällöntuotantopalvelun avulla Amesto Solutions on kasvattanut sekä artikkelien, tunnettuuden että asiakkaiden määrää.
– Tarvitsimme yksinkertaisesti sillan erityisalan osaamisemme ja markkinoidemme välille, Amesto Solutionsin markkinointipäällikkö Maria Andreasson kertoo.
Amesto Solutions on alansa parhaimmistoa ja toimittaa muun muassa asiakkuudenhallinta-, toiminnanohjaus- ja henkilöstönhallintajärjestelmiä sekä uusia tekoäly- ja business intelligence -ratkaisuja. Lisäksi Amesto jakaa mieluusti tietoaan ja osaamistaan artikkelien muodossa, jotta asiakkaat saavat mahdollisimman paljon irti yrityksen järjestelmistä. Andreassonin mukaan asiantuntijoiden ei kuitenkaan kannata itse kirjoittaa osaamisalueestaan.
– Osaavinkaan asiantuntija harvoin onnistuu kirjoittamaan ymmärrettävästi kohderyhmälle, jolla ei ole samoja taustatietoja ja osaamista. Ja nimenomaan ymmärrettävää sisältöä haluamme julkaista blogissamme ja muissa sisältömarkkinointikanavissamme. Meillä ei ole aikaa eikä osaamista laatia toimivia tekstejä ja artikkeleja itse, hän kertoo.
Amesto Solutions ryhtyi pari vuotta sitten etsimään hyvää tekstiammattilaista, ja pian yrityksen digimarkkinoija Anders Bøe löysikin Samtextin kirjoittajatiimin.
– Samtext oli helppo valinta! Yrityksen Google-näkyvyys, asiakaspalvelu ja kilpailukykyiset hinnat vakuuttivat. Tutustuimme ensin heidän aiempiin töihinsä ja otimme sitten yhteyttä keskustellaksemme yhteistyöstä tekstintuotannon saralla, Bøe kertoo.
Siitä lähtien Samtext on toimittanut Amesto Solutionsille artikkeleja joka kuukausi. Toimivan yhteistyön salaisuus on, että Samtextin kirjoittajat saavat artikkelien tiedot suoraan Ameston asiantuntijoilta joko puhelimitse, sähköpostitse tai kasvotusten. Andreasson on vakuuttunut siitä, että juuri tämä sisäisen asiantuntijuuden ja taitavien kirjoittajien yhdistelmä on hyvien tulosten salaisuus.
Anders Bøe on todella tyytyväinen siihen, miten Samtextin kirjoittajat ovat selviytyneet haasteista. Hänen mukaansa yhteistyö toimii loistavasti.
– Kaikki toimii todella hyvin – sekä silloin, kun annamme kirjoittajille lähtökohdaksi vain avainsanoja, että silloin, kun he haastattelevat asiantuntijoitamme artikkelien tueksi. Olen vaikuttunut siitä, miten copywriterit onnistuvat selittämään vaikeita asioita niin helpolla tavalla. Moni ei siihen pysty, Bøe sanoo.
Bøe ja Andreasson mainitsevat myös, että omasta projektipäälliköstä on ollut paljon apua artikkelien seuraamisessa ja pidemmän tähtäimen projekti- ja julkaisusuunnitelmissa.
Entä onko panostus sisältömarkkinointiin johtanut vielä konkreettisiin tuloksiin?
– Olemme saaneet hyvää palautetta sisällöstämme sekä talon sisältä että asiakkailtamme ja muilta yhteistyökumppaneiltamme. Se on toki mahtavaa jo sinänsä, mutta tärkeintä on, että myös blogivierailujen, liidien sekä myyntien määrät ovat lisääntyneet, Bøe kertoo.
Andreasson on valmis laajentamaan yhteistyötä paitsi lisäämällä kuukausittaisten artikkelien määrää myös laajentamalla tekstien aiheita muihinkin erityisalueisiin.
– Tähän mennessä julkaisut artikkelit ovat käsitelleet ohjausjärjestelmäratkaisujamme ja -palvelujamme. Tarjoamme kuitenkin myös tekoäly- ja business intelligence -ratkaisuja, joten on hauska nähdä, mitä Samtextin porukka saa kehiteltyä näistä aiheista.