Sisältömarkkinointi
Tee yrityksesi tunnetuksi tarjoamalla asiakkaillesi tietoa, viihdettä ja hyvää sisältöä! Sisältömarkkinointi eli content marketing lisää yrityksen uskottavuutta ja parantaa asiakkaiden luottamusta yrityksen toimintaan ja palveluihin.
Mitä on sisältömarkkinointi?
Sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan, että yritys jakaa asiakkailleen tai kohderyhmälleen sellaista itse tuottamaansa sisältöä, joka liittyy olennaisesti yrityksen tuotteisiin tai palveluihin. Tällainen sisältö kattaa esimerkiksi käyttövinkit, tuoteneuvonnan tai tuotteen tai palvelun käyttöön liittyvät elämäntapa-artikkelit. Lähestymistapoja on monia, ja tottunut sisällöntuottaja keksiikin uutta sisältöä helposti ja vaivattomasti. Sisällön tulee kuitenkin olla niin laadukasta ja kiinnostavaa, että se lisää yrityksen uskottavuutta, tunnettavuutta ja luotettavuutta. Parhaimmillaan sisältö tukee yrityksen tuotemerkkejä ja vahvistaa yrityksen asemaa markkinoilla.
Sisältömarkkinointia on monenlaista, ja puhutaankin yrityksen content marketing -strategiasta. Yksinkertaisimmillaan siihen voi kuulua tekstijulkaisuja yrityksen verkkosivuilla, kuten hakukoneoptimoituja blogitekstejä, artikkeleja tai raportteja. Myös painettu sisältö ja muilla kanavilla julkaistu digitaalinen sisältö lukeutuvat sisältömarkkinointiin. Lisäksi kurssien ja seminaarien tarjoaminen voi olla osa yrityksen content marketing -strategiaa. Sisältömarkkinointi ja sisällöntuotanto kulkevatkin käsi kädessä. Tärkeintä on tarjota asiakkaalle jotakin oikeasti hyödyllistä, esimerkiksi ohjeita ja näkökulmia yrityksen tuotteen käyttämiseen tehokkaammin.
Kyse on pohjimmiltaan vaihtokaupasta: yritys tarjoaa sisältöä, tietoa tai viihdettä ja saa vastalahjaksi näkyvyyttä ja tunnettavuutta. Toimivassa sisältömarkkinoinnissa ei ole häviäjiä, vaan kaikki osapuolet hyötyvät!
Miten yrityksesi voi hyödyntää sisältömarkkinointia?
Onko yritykselläsi jo sisältömarkkinointistrategia mutta ei resursseja tai osaamista sen toteuttamiseen? Onko hyvin alkanut sisältömarkkinointi ehtinyt väljähtää kiireessä? Vai aloitetaanko yrityksesi sisältömarkkinointi puhtaalta pöydältä? Ei hätää, Samtext Creative auttaa kaikissa sisältömarkkinoinnin ongelmissa!
Samtext on ollut mukana menossa siitä asti, kun käsite content marketing ensimmäisen kerran ilmestyi kieleen. Aloitamme yhteistyön aina tutustumalla perinpohjaisesti yritykseen, josta kirjoitamme – sekä tietenkin sisältömarkkinoinnin kohderyhmään. Toisinaan saamme asiakkaalta tarkat ohjeet, toisinaan taas idearikkaat copywriterimme ehdottavat itse aiheita teksteihin. Lopputuloksena on joka tapauksessa loistavaa sisältöä, josta yrityksesi voi olla ylpeä – ja joka varmistaa, että yrityksen maine kiirii ja kasvaa.
Jos haluat, että Samtext Creative tuottaa yrityksellesi toimivaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä content marketing -sisältöä, ota yhteyttä!